اهداف سازمانی روابط عمومی
اهداف سازمانی روابط عمومی:
یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن ها را در نیل به هدف ها یاری میدهد، کیفیت رابطه آن ها با افراد و مؤسساتی است که با آنها سروکار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعهای است که در آن به فعالیت مشغولند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفقتر میباشد. اکنون به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هرچه بهتر و راحتتر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم بایکدیگر و عموم مردم میباشند. در این راستا اهم اهداف سازمانی روابط عمومی عبارتست از:
· بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان
· مشورت و ارائه خدمات لازم به منظور برقراری و گسترش امور ارتباطی واحد های تابعه با مخاطبان
· فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانه های ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان در جهت ارائه دیدگاه ها، رویدادها، برنامه ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم
· به کارگیری شیوه های مناسب و اجرای طرح های بخش افکار سنجی با همکاری کارشناسان، محققان و صاحب نظران در جهت ارزیابی رفتارها، نظرات و نگرش های بیرونی و درونی در ارتباط با ارگان ذیربط و تلاش برای بالا بردن سطح علمی کارکنان
· جلب همکاری و همراهی جامعه در مسیر تحقق اهداف قانونی و تلاش در جهت فراهم آوردن موجبات رشد فضائل اخلاقی کارگزاران و کارکنان در مسیر خدمت به مردم
· توسعه ارتباطات رسانه ای
· توسعه ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع
· تقویت ارتباطات و همگرایی درون سازمانی و توسعه ارتباطات برون سازمانی
· گسترش پژوهش و تحلیل محتوا در حوزه روابط عمومی و تقویت مطالعات افکار عمومی
· تقویت فرهنگ اسلامی و گرامیداشت مناسبت های ملی-مذهبی
· معرفی به موقع توانمندی ها و دستاوردها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت سازمان
· تداوم حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک
· توسعه وساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
· توسعه و تقویت شبکه روابط عمومی در وزارتخانه و مراکز تابعه
· فرهنگ سازی و آموزش همگانی سلامت
· توسعه و بهره مندی ازفن آوری های نوین روابط عمومی
· توسعه منابع و توانمندسازی نیروی انسانی روابط عمومی